کلبه علم و معرفت

مرجع تخصصی مطالب علمی ، ادبی

کلبه علم و معرفت

مرجع تخصصی مطالب علمی ، ادبی

پروردگارا...
ما را مددکن تا دانش اندکمان، نه نردبانی باشد برای فزونی تکبر و غرور، نه حلقه ای برای اسارت و نه دست مایه ای برای تجارت بلکه گامی باشد برای تجلی انسانیت و متعالی ساختن زندگی خود و دیگران.
نویسندگان :
وحید فیروزی ، مهدی عیونی
مدرسه :
استعداد های درخشان شهید بهشتی پارس آباد مغان

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

10 کار که جلوی پیشرفتتون رو میگیره

جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۳، ۰۱:۰۰ ب.ظ

110.jpg

 

خیلی وقتها توی زندگی پیش میاد که گیج و مبهوت از خودمون سوال می پرسیم که الان کجای زندگی قرار داریم؟ چه در مورد زندگی شخصی باشه، چه پیشرفت در محیط کار، مخیوایم بدونیم جرا زندگیمون به اونچه که آرزوش رو داشتیم تبدیل نشده؟ جواب این سوال رو باید در تک تک کارها و رفتارهامون جستجو کنیم. تنها کسی که میتونه جلوی پیشرفت ما رو بگیره خودمون هستیم و با یه بازبینی اساسی از عادت های همیشگی، میشه اوضاع رو خیلی بهتر کرد.

این مطلب بهتون ۱۰ تا کاری که بر خلاف میل ما، جلوی رسیدن به زندگی آرزوهامون رو میگیره یادآوری می کنه.

 

1 . دوست داریم در محل کار ترفیع بگیریم، اما هیچ تلاش بیشتری برای نشون دادن توانایی هامون نمی کنیم. هر کار جذابی بعد از مدت ممکنه تکراری و خسته کننده بشه، اما اگه به دنبال ترفیع و پیشرفت هستید، باید فرصت ها رو شکار کنید.

 

2 . دوست داریم دنیا رو ببینیم، اما دست و پای خودمون رو به هزار جور بستیم. خیلی ها آرزوی سفر و گشت و گذار دور دنیا رو دارن. اما برای این کار، باید اولویت هامون رو دست کاری کنیم. اولین چیزی که باید حواسمون بهش باشه اینه که وقت برای سفر و گردش کنار بگذاریم و با بهانه هایی مثل کار و مشغله دست و پای خودمون رو نبندیم.

 

3 . دوست داریم به آرزوهای بچگی هامون برسیم، اما توی مسیر به کمتر قانع میشیم. این روندیه که معمولا اتفاق میفته، شما به جای اینکه برای یه چیز بزرگ و گرون قیمت پول جمع کنید، ترجیح میدین چیزی که از پس قسمتش بر بیاین رو خریداری کنین. ممکنه این شیوه رو بیشتر بپسندید، اما این کار شما رو از هدف اولیه تون دور می کنه.

 

4 . دوست داریم روابط اجتماعی بهتری داشته باشیم، اما هیچ تلاشی به خاطرش نمی کنیم. برای داشتن دوستان و ارتباطات بیشتر و بهتر، باید وقت، حوصله و انرژی بگذارید. حتی اگه در لحظه فکر می کنید حس این کار وجود نداره.

 

5 . دوست داریم شجاع باشیم و خودمون رو توی شرایط نشون بدیم، اما ترس و خجالت رو زیادی جدی می گیریم. ترس یکی از بزرگترین موانع برای رسیدن به اهدافه. یک بار امتحان کنید و ببینید شجاعت چقدر میتونه لذت بخش باشه.

 

6 . دوست داریم آرامش داشته باشیم، اما همیشه نگران همه چیز هستیم. استرس و نگرانی عمرتون رو کم می کنه. به جای نگرانی بهتره آگاهی تون رو نسبت به اتفاقات اطراف بالا ببرید و کاری که فکر می کنید درست هست رو انجام بدید.

 

7 . دوست داریم سالم باشیم، اما راحتی و لذت رو همیشه ترجیح میدیم. شاید روزی نیم ساعت دویدن شما رو از راحتی گرم و نرم اتاقتون دور کنه، اما داشتن یه بدن سالم و آزاد حس فوق العده بهتریه که هر کسی به دستش نمیاره.

 

8 . دوست داریم خوشحال باشیم، اما خودمون جلوی خوشحال بودنمون رو می گیریم. خوشحالی مفهوم عجیب و غریبیه که تنها به نقطه نظر آدم بستگی داره. تمام تلاشتون رو برای رسیدن به اهدفتون بکنید، اما از بهانه های ریز و درشت خوشحال بودن دور و برتون غافل نشید.

 

9 . دوست داریم همه ی دنیا رو داشته باشیم، اما هیچ وقت سیر نمیشیم. اگه همه ی تمرکزتون روی چیزهایی که میخواید باشه و به چیزهایی که همین الان دارید فکر نکنید، هیچ وقت احساس رضایت نمی کنید.

 

10 . دوست داریم بهترینی که میتونیم باشیم، اما روز به روز بهتر شدن رو به شیوه ی زندگیمون وارد نمی کنیم. هیچ تغییری یک شبه اتفاق نمیفته، این یه حقیقته! هر روز یه تغییر کوچک مثبت داشته باشید تا به اون آدمی که توی آرزوهاتون هست نزدیک تر بشید.

  • وبلاگ نویسان مدرسه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی