کلبه علم و معرفت

مرجع تخصصی مطالب علمی ، ادبی

کلبه علم و معرفت

مرجع تخصصی مطالب علمی ، ادبی

پروردگارا...
ما را مددکن تا دانش اندکمان، نه نردبانی باشد برای فزونی تکبر و غرور، نه حلقه ای برای اسارت و نه دست مایه ای برای تجارت بلکه گامی باشد برای تجلی انسانیت و متعالی ساختن زندگی خود و دیگران.
نویسندگان :
وحید فیروزی ، مهدی عیونی
مدرسه :
استعداد های درخشان شهید بهشتی پارس آباد مغان

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

بزرگترین دشمنان پوست را بشناسید

سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۳۲ ب.ظ

- استرس یکی از مهم ترین دلایل ایجاد چروک پوست به حساب می آید. استرس علاوه بر ایجاد کدری، لکه و جوش در پوست به مرور زمان باعث ایجاد چروک می شود. با انجام دادن یوگا، مطالعه کتاب، آشپزی و پیاده روی با استرس مقابله کنید.

-استفاده بی رویه از موچین برای شکل دادن ابرو یا کندن موهای زائد صورت به پوست آسیب جدی می رساند. قبل از استفاده از موچین حتی در منزل ابتدا آن را با صابون ضدباکتریایی ضدعفونی کنید. قبل از برداشتن مو، حوله گرم روی صورت قرار دهید تا منافذ باز شود. پس از اتمام کار، از لوسیون پاک کننده آلوئه ورا استفاده کنید.

-بعضی از افرادی که از عینک استفاده می کنند به علت نامناسب بودن شماره عینک، مجبورند چشم خود را جمع کنند. این کار باعث ایجاد خط های چروک در اطراف چشم می شود. بنابراین برای پیشگیری از ایجاد این چروک ها به چشم پزشک مراجعه کنید تا شماره عینک شما به درستی تعیین شود.

-دوش داغ و طولانی باعث خشکی پوست می شود. مواد تصفیه کننده ای که به آب شهری افزوده می شود، به مرور زمان روی پوست تاثیر می گذارد. برای مقابله با آن تصفیه کننده سردوش تهیه کنید تا ماده شیمیایی مانند کلر را که به پوست و مو آسیب می رساند، جذب کند.

-مکالمه طولانی با تلفن باعث ایجاد جوش در اطراف فک و گونه می شود. زیرا اغلب گوشی ها در کیف یا سطح میزی که مملو از باکتری است، قرار می گیرد. برای پیشگیری قبل از استفاده، گوشی را با دستمال ضدباکتری تمیز کنید.

-برای کاهش وزن، باید برنامه رژیمی داشته باشید نه این که از خوردن وعده غذایی صرف نظر کنید. نخوردن وعده غذایی باعث خشکی و پیری سریع تر پوست می شود. همیشه ماده غذایی حاوی ویتامینC (مانند پرتقال)، B3 (بادام هندی)، ویتامین E (آواکادو) و ویتامین A به برنامه غذایی خود اضافه کنید.


منبع : باشگاه خبرنگاران

  • وبلاگ نویسان مدرسه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی